Thursday, March 18, 2010

..antara anyer dan jakarta, eh kelana jaya dan TPM..

Holla..


Hurm..
Apetah tadi nk cakap..
Ok..


Yesterday I received a phone call from a company in TPM who offered me a job. As what? Biar aku simpan dahulu.

Aku happy dpt offer sbb itu bmakna aku ni masih laku (dr segi kerja, bkn jodoh lah!)..What can i say about that company, ofis nya tersangat yg amat menarik psekitarannye siap ade swimming pool kt tengah ok. Mcm employees' testimonial dlm website dorang cakap, "office like a resort", aku amat agree! Pada mata aku da macam hotel Sri Malaysia dah..hahaha

The downside? Mesti la harus ada kn. Gaji aku boleh cakap sgt rendah than what aku dapat sekarang..Agak byk beza la. Tapi aku penah cakap kt a friend of mine, kadang2 to earn something kte kne lose(btol x choice of word?) something..Gaji agk rendah tapi mgkin future lebih berlampu di sana? Nobody knows, kan?

Byk aku kene fikir sblom terima this job. It's actually bole dikatakan like starting my life all over again..Serius. Gaji yg sgt basic dan learning process all over again serta paling penting, probation months yg lama. Bukan ke itu maknanye starting all over again. Tapi kali ini learning process besertakan certs..itu bling bling pd pembelajaran tu..Korg igt sng nk amek certs utk Linux ke IBM ke pape je la seske ati? Unless u're sgt bpengetahuan dan poket tbal bole dihulur kpd pengeluar cert (bkn cert ko cetak sendri) then u're lucky.

Sebenarnya ade beribu lemon lg ak fikir dlm otak neh..dan 1 of the things adalah tentang hati..tak tak bkn nk jatuh hati kt sane (ok, what we were talking again?)..maksud aku, hati aku punya persoalan..aku rasa sape yg penah bc blog ne sblom ne well aware tentang perasaan aku thadap lil D bkn? Sekarang mmg la susah mahu bjumpa, itu blom masuk dgn kesudian dia utk bjumpa..Dan aku ada satu perasaan yg mmg tidak bjumpa jika aku bekerja kt tmpat lain..Ya, mungkin dia akan ckp yg badminton day masih ada yada yaddaa..Tp tu x sama..ok ok, i know u wont see thru my eyes..Aku cakap lain, lain lah! Hahaha sbbnye? Aku sendri tatau how my life wud be once i started a new job in a new place. Dan aku sendiri tidak pasti samada we will talk again. Skarang pn we barely even talk, apetah lg nnt.. yes, dia tiada perasaan tentang itu, tidak seperti aku..sbb aku bkn sapa2 pd dia x spt dia yg sum1 bg aku.

anyways, mgkin ada hikmah kot? frankly, aku tiada kekuatan, nerve, gut ape sgala bagai tu lah utk ckp bye bye kt dia..jgn kate nk say bye bye, nk fikir yg aku da xkn jupe de pn nvr fails utk memberi air kt mata aku, malah at this very moment pn..spt yg dia slalu ckp, jupe aku is a mistake..aku cuma silly stupid mistake bg dia. mgkin ini yg dia perlukan, nantikan..mgkn lg senang utk dia tak endahkn aku, utk get rid of aku..mgkin ini adalah marker garisan penamat (bkn marker paintball, mind u) for this untitled-not-even-a-relationship. Yeah ada decrement d situ..Dr jupe tiap2 hari jadi 4hari sminggu jadi 2 kali sbulan jd sbulan skali, jd dua bulan skali, jd 3 ari sminggu jadi sminggu skali dan last skali ilang mcm tu aje..Kalu wat graph aku rasa mathematician mst menyesal ciptakn graph bila tgk graph sehodoh itu..haha ok, balik pada point. Mungkin ini apa yg dia nantikan, tp bukan aku..Tp mungkin ini ape yg dia perukan, tp bukan aku..Ak da naked, eh nekad..Biar aku yg bear this hurt and sadness, tp asalkn aku dpt tgk,lihat dan igt the smile n happiness on his face, aku rasa itu sudah lebih dr cukup..Cukuplah bg seseorang yg bukan siapa-siapa kt dia, kan? =) dan after what happened last night, mungkin ini yg dia perlukan..

ok dah jauh melencong..sbenarnya yg aku nk crite adalah, aku sbnarnye buntu confuse stress psl nk trime x keje bru neh..tu je..dan aku risau aku akan buat satu mistake sbb it's not a short way bt it's a start all over again decision n risk.
ne la ofisnye

oklah, bye

4 comments:

mia sarah hemiza said...

kalau ko keje kt TPM, the chances utk ko berjumpa pengganti Lil D will be super bigger! haha..

sbb pekeja pompuan die sikit, the rest... yes man!

aku nak sgt ok keje kt sane...

huhuuhuh~

lgpon, bkn in terms of nak menggatal, tp mmg opportunity byk di sana..

rAmiZa.mY said...

tipu ah mek..
ak tgk rmai je pompuan..
hahahhahaha

yg penting ade laki melayu..
wink wink..

kn best kalu jupe mamat hensem bwk honda yg g interview same2 aritu :D

mia sarah hemiza said...

hahaha... silap2..
tu kalau ko masuk manufactruing depatmen..membe aku finance kt stu kat manufacturing, 2 je pompuan. ahha

ko dpt depatmen mane??

hee..

pegi la weh, pegi2

rAmiZa.mY said...

da amek da offer letter :D
nt kte g mandi swimming pool kt opis ak eyh mek..
haha

Fuh Habuk Fuhhhhh

Hellooooooo... Yesza, dah lama sangat tak blogging. Rindu? Yes! Tapi itulah, banyak masa digunakan untuk benda lain. Nak kata punyalah tak...