Wednesday, June 23, 2010

..vanilla twilight? noooooo..

fuh fuh..
sapu habuk sket..


ok..
hola!

kasihan sungguh blog ni tbiar dah berapa lama aku pun tak tau..
saya bz, diulangi bz..
kenapa saya bz?
sbb saya bz lah..
sy ada family, kawan, kekasih oppss tak tak.. family dan kawan2 saje..
makanya jadual waktu yg pendek tu kene laaa dibahagi banyak2..

last week pergi melaka..
ke balik melaka?
hm mane2lah..
bukan utk bjalan, tp balik kampung..
sepupu ku kawen dgn orang tangkak..
mama kate kene pergilah, nanti sape2 kawen kt umah kte ade gk org nk tlg..
baek, jom pergi melaka!

panas yg amat melaka last weekend..(pnah ke melaka xpanas?)
seb bek xkene migrain..huhu
sudahnya, pemalas spt aku ne dok dlm umah tgk katun..
bukan aku layan budak tengok katun tau..
budak yg layan aku tengok katun..
"aunty tgk ape?"
"tgk katun"
"katun ape?"
"toy story"
"yaya, pnah tgk cte ni"
"meh dok sbelah diam2, tgk katun"
ahahha sudahnye pd keesokan hari, aku sudah di adore oleh 2 org budak yg nk mengikut aku ke mana2..
smpai anak buah (anak kpd sepupu) aku yg xpnah rapat ngn aku jeling smcm..:P

eh sbenarnye bukan nak cerita ne..
nk cerita benda lain..

hmmmm adala beberapa bulan(kot?) yg lalu..
kami berkawan2 ade buat bbq kt ruftop keri..
spt yg dceritakan plan nya pd entry ini.
makanya wa excited laaa nk do that something, sbb xpnah mkn n mcm menarek..
(dan juga sebagai bukti, wa bukannya pemalas sgt :P)
apekah?

Vanilla Fudge..!!

haha tp ak nye tak jadi cantek cmtu la..
beselah, 1st time buat and x pernah rasa or tengok secara langsung benda alah ne kn..
so berbekalkan recipe yg di minta dengan makcik gugel, dengan nekad dan tekad aku buat benda ne..
hahaha

ne masa mengacau

serius aku takde enough equipment pun..
cukup barang je..
sukat barang pn pkai weight scale yg timbang badan tu tau..
so aku pun main taram je letak or campur..
penat nk kacau benda ne..
sbb nk kacau sampai de 'soft ball stage'.
haaa apekah itu? sila gugel..muahahahaa

inilah dia end product..


sbenarnye bekas pn aku main taram amek plate utk oven..hahaha
oklah tu, asalkan bole letak :P


the verdict?
mereka kate mcm toblerone..
bangga x?
muahahaha
tp manis yg amat, serius pas makan vanilla fudge aku buat ne, kene makan petai byk2..
ehehe

btol aku tak tpu, sdap..
tak caye, tnye zaren, keri, shepha, akak aku etc
cuma manis..
mungkin next time okla kot..huuhu
ade ke nxt time? ehehe


ok, da abes..
bye!

ouh..
the recipe i've googled ands stumbled upon this site:
Old Tyme Fudge Recipes
Thanks a lot for the easy fudge recipe and the tips too =)

8 comments:

Noraini Azhari said...

mcm sedapp ja...nanakk

rAmiZa.mY said...

huhu sedap2..
sila try buat

k.e.r.i. said...

sedap ke?
lalalalala~

rAmiZa.mY said...

vanilla fudge mmg sdap..
tp vanilla fudge ak da taraf toblerone kot..
sdap lah tu..
muahahaha

mizz nina said...

gile ah ramiza masak laaaa..heheee

rAmiZa.mY said...

eleh..
dlu aku kot slalu masak time LI..
lalala~

Lang Legar said...

manis sangat..tapi sedap hehe..

rAmiZa.mY said...

hahah maceh zaren

Fuh Habuk Fuhhhhh

Hellooooooo... Yesza, dah lama sangat tak blogging. Rindu? Yes! Tapi itulah, banyak masa digunakan untuk benda lain. Nak kata punyalah tak...