Sunday, March 30, 2014

Sepatutnya

Orang single takde komitmen. Maka, boleh lah hidup sesuka hati sesedap rasa.

Tapi tak juga. Ada juga komitmen sikit2. Apetah lagi kalau boros macam aku. Haha

Anyway, ada benda yg berlaku minggu lepas. Manager aku disuruh berhenti. Sebabnya? Tidak menunjukkan prestasi yg baik dan tidak mampu bekerja dalam satu pasukan. Ouh, itu antaranya lah.

Kasihan juga, tapi it was his fault I can say. Mr B dah cuba macam2 to keep him, but yeah, it did not worked.

Aku kasihan sebab he has a family to feed and at his age, I hope he can find a new job soon. Sedih bila mengenangkn kau ada family to take care of, tapi kau tak berusaha nak buat yg terbaik untuk keep your job.

Mungkin dia dah cuba, but not enough?

Entah, aku rasa mungkin position yg dia pegang buatkan dia sedikit bongkak lantas meletakkan diri sendiri above orang lain? Aku tak tahu. Tapi dia langsung tak mahu bekerja dengan orang, mengarah aku ngan Amira sesukanya dan sedikit bodoh sombong (banyak gak sebenarnya).

Yes, I find it hard to work with him, but I've tried, sebab aku nak kerja. Tapi tak tahulah dia. Despite apa2 perasan kurang senang aku terhadap dia, aku kesian.

Kesian family dia sebenarnya. Sebab aku rasa dia tak berusaha utk family dia, mungkin.

Work like it is hard for you to find another job. Be humble. Especially when you have family to feed.

Aku work hard sebab nak bayar hutang. Fml

No comments:

Fuh Habuk Fuhhhhh

Hellooooooo... Yesza, dah lama sangat tak blogging. Rindu? Yes! Tapi itulah, banyak masa digunakan untuk benda lain. Nak kata punyalah tak...