Friday, April 22, 2011

..random..

Salam..hola!


1. Dah lama tak apdet blog. sejak hari lahir kesayangan hati yg sorang tu.oh dah kasi hadiah dia walau byk drama.selamba blah dr opis kul 3 pegi bukit jelutong, bengang punye pasal. nasib baik dia suka.

2. Aku degil, keras kepala. Lil D slalu ckp mcm tu. Tp sbb keras kepala n degil aku tu la jupe gk dia on d his birthday. N he thanked me more than he supposed to. Well, kekerasan kepala dan kedegilan tu kadang2 bguna juga kan?

3. Kesayangan hati tu Lil D..tapi dia bukan kekasih. He means so much to me, tp m nothing to him. Kami not in a relationship. Dia kepunyaan orang lain.

4. Hence, sy masih single. Ye, saya masih available utk bdating. Sure takda org marah. Lil D pn xle marah, malah dia lagi suka, sbb pada dia, tlepas satu beban. Dia juga akan lagi suka, sbb sy jumpa my true happiness selain dr dia.

5. Hadiah dia? aku kasi Zippo murah je. Takda duit nk beli adiah mahal2 mcm dlu2..

6. Byk cte psl dia je?

7. Aku baru perasan, yg stiap kali aku balik dr kerja, lepas parkir kereta kt spot yg dsukai(kecuali kt parking bay atas tu, tu creepy), aku mesti suka duduk dalam kete, at least sepuluh minit. I mean, I parked my car, switched off the engine, n I just sit there, inside the car. Tak kisahla, dengar lagu ke, termenung ke, men twitter kt phone ke. Somehow, tu da jd mcm rutin utk duduk diam2 dlm kereta. Maybe tu sort of private space selain bilik kot. Atau mungkin sbb aku tlampau penat dr bekerja dan pulang mhadap kesesakan lalu lintas? Entah.

8. Tadi masa jalan dr parking 6ringgit (tp hari ni macha tu amek 5ringgit je), tetbe nampak ada sorang security guard lalu. Dia pakai tampal koyok. Then aku realize, aku tak pernah pkai tampal koyok. Aku rasa dlm family mmg tak pernah pakai kot? Ke ada?

9. Dua tiga hari kebelakangan ni, mood aku tak berapa cerah. Rasa nk bergaduh je ngn bos. Mcm2 hal yg bukan dr aku sendiri la. Hal aku, salah aku, aku mengaku. Tapi ada certain things mbuatkn aku rasa dia x layak jd manager utk satu team IT. nk details? hahaha

10. Aku rasa gaji bulan ni, yakni lagi 8 hari, aku kena buat spec. At least utk mhadap lappy ni. Rasa mcm makin rabun je. Tu la, dulu blagak, "aku keje tetiap ari ngadap lappy x rabun pn". Padan muka! Ke sbb lampu kt kandang rimau ni tak sesuai dgn mata?

11. Start hujung bulan ni, kena kerja syif smpai 2 minggu selepas system live. Jadual xda lagi. Tp kene keje syif dan technical ppl ade  beberapa kerat sahaja. Hurm, of course aku juga have to be around. I was d one who wrote that manual, didnt I? huhuhu

12. Harapnya dgn pekerjaan syif itu dapat menambahkan cuti atau duit saku. Kalau tak mmg aku apdet resume cpt2.

13. Aku makin gemuk. Aku sedar diri. Terasa sgt sbb badan tak turun2 langsung. Agak2 btol kot cakap doctor baik hati kesayangan aku tu. Mungkin aku ada thyroid? Ok, gaji kene wat blood test sbb try2 rasa kt tengkuk mcm ada jeeeee.

14. Aku ada habit baru ble browsing kt laptop. Utk pegi ke top page sesuatu page tu (ayat ape ni?) mesti aku tekan huruf "T" kt keyboard instead of scroll guna mouse *malu* ni semua kebiasaan dapat dari penggunaan telefon bersarung merah tu. hish

15. Sekarang dah pukul 8.13 mlm. Aku still kat kandang rimau ni. Pagi tadi dtg kul 11..Dah lambat. Datang dr semenyih, bangun lambat(xjugak sbenarnya,time biasa), kemas cage kucen, kasi makan kucen ngn ikan, buat itu ini. Belum masuk jam kt taman desa/seputih. Stress!!

16. Semalam tgk cte "...dalam botol". Kenapa ada dot dot kt dpn? sbb tajuk dia tertinggal satu perkataan. btw, cte mcm filem murahan. i mean, mcm org pkai dslr bru belajar buat video kawen. got it? sbb begegar2 smpai aku pn pening. pastu byk pause. pastu tah pape. pastu aku stress. sudahnya aku tdo lambat. sgt tidak baik utk kesihatan.

17. Aku mengantuk ni, dr tadi lagi. Tapi takleh balik awal sbb datang lambat. Satu lagi sbb adalah kerana, kalu dr bangsar nk balik semenyih, mesti jam kt midvalley-sg besi. Xnak bazir myk. Harapnya jap lagi tak tertidur dlm kete.

18. Eh aku minggu lepas aku pegi bandung. Tapi xdapat shopping pape. ok, tipu. Aku tak shopping sakan seperti mak aku. Aku just dapat beli 2tshirt murah, 2 bungkus fridge magnet, sedozen JCo donut, n sepasang sandal yg aku beli kt epot sbb tlampau nk shopping dan kaki da sakit da pkai kasut utk blk mesia. Btw, sapa nak fridge magnet tu? Aku ada lebey. Dah kasi kt lil D ngn epul n matse. sape nak? hahaha

19. BF lina, si penjaga carpark dah call lina, so aku nak balik. Apa kaitan Lina park kereta ngn aku? Sbg perempuan, kte kene  bjaga2. Dah mlm2 mcmni, elakkan berjalan berseorangan pegi carpark walaupun open space. Bahaya! tmbah lagi cerita bangsar dan simbah acid n what not.

ini adalah duit.bukan resit.xda ni xleh claim

eh membebel lak dia. Bye!

3 comments:

Anonymous said...

errkk...
kandang rimau???

Shepha said...

nak.fridge magnet~

rAmiZa.mY said...

@robot- rimau yg femes kt mesia
@syifa- haip kn nk pegi bln 7 niii..tu yg x beli pape kt korang, plus xsmpat pn aritu

Fuh Habuk Fuhhhhh

Hellooooooo... Yesza, dah lama sangat tak blogging. Rindu? Yes! Tapi itulah, banyak masa digunakan untuk benda lain. Nak kata punyalah tak...