Monday, April 20, 2009

..penerangan tentang dilema..

ey..

hmm dah lepas dah 3 paper..
so 3 down, 1 more to go..

hurm tadi bersembang dgn sum1..
pasal gaya hidup aku, orang lain..

ya, aku akui aku bkn org yg baik..
aku bukan seorang perempuan yg baik pekertinya..
aku mungkin(ye ke mungkin) melakukan banyak perkara yg bagi sesetengah orang xbole terima..
senang kata, aku boleh dikategorikan sbg perempuan jahat..
mungkin(yeke mungkin?) tidak sesuai langsung utk dibawa jumpa ayah bonda di kampung..huhu

so pada orang yg rapat dgn aku, aku tak berselindung ttg kejahatan yg aku buat..
tapi tu tak bermakna aku berbangga..
aku tak berbangga langsung dengan dosa2 aku..
cuma aku harap mereka sbg kawan akan faham dan terima perangai aku..
mana tahu mereka bole bantu dlm membaikpulih keadaan aku..
afterall, that's what friends are for, aite?

so, pada sesiapa yg berkawan dgn aku, aku x pernah tegah apa diorang nk buat..
tapi itu tak bermakna aku setuju dgn setiap apa yg dorang lakukan..
cuma, bagi aku, siapalah aku ni nk tegur perangai orang lain sedangkn diri sendri pn tunggang langgang..
mungkin bagi sesetengah orang yg tahu aku jenis xkisah, so bg mereka, mereka selesa buat beberapa perkara bila dengan aku..
which means, perkara yg mereka x selesa lakukan bila bersama org lain la..
tak kisah lah dari segi pakaian up to social life..

sebenarnya agk menggusarkan aku sbb i learned that ppl will say that i am the one who teaches my friends to do bad things, atau perkara yg mereka x jangka that sumbody would do..
sbb mungkin mereka x begitu mengenali org tu..
contohlah kn..
-kawan aku J dilihat berpakaian sexy dan hang out bersama aku n beberapa lelaki. so kawan aku Z terkejut melihat J sebegitu sbb setahu Z si J seorang yg bsopan santun. So the blame goes to me sbb perangai aku yg diketahui ramai sbg teruk.-
more or less, mcm tu lah senario nye..

ok, ni bukan entry nk dedahkan perangai buruk sape2..
juz aku nk clarify myself..
aku mungkin seorang yg berperangai buruk seperti yg kamu tahu..
tapi aku tidak pernah mahu mengajar orang lain menjadi spt aku...
more over, i dun lyk my frenz to be considered as bad as i am..

mcm aku katakan tadi..
mmg aku tak tegah, tapi tak bermakna aku bersetuju..
dan aku cuba sedaya upaya utk mengajar sesapa menjadi seperti aku..
mungkin that's a side of that person yg kamu tidak pernah kamu tahu..
cuma aku boleh tau sbb mungkin he/she comfortable to open up n exposed that side of them to me sbb
1. aku sudah clarify yg aku bukan seorang yg baik
2. aku tidak menegah mereka
3. aku tidak judge mereka
4. or maybe they juz trust me

itu aku tatau..

tapi...
aku tak pernah suka kawan aku jadi sejahat aku..
maka dengan itu, aku tak pernah terlintas nk mengajar kawan2 aku perkara yg tak baik..
kalau ada pun, aku mmg jahat, mungkin aku terlepas pandang..
atau mungkin kalu aku mengajak utk sesuatu occasion sbenarnye aku mengajar..
jadi, jika ada aku mmg minta maaf..

tapi aku tidak pernah memaksa kawan aku utk menurut perangai buruk aku..
kebiasaannya aku akan kata "kalu maw join, jom..aku x tegah..tapi kalu x pernah buat seeloknya jgn dicuba n jgn mula"

hmm panjang lk entry ne..

ingat, ne bkn entry nk mdedahkan keburukan sesapa..
evn situation yg aku bg kt atas pn aku tak sure berlaku ke x..
juz ape yg terlintas je..
n bukan utk defend diri yg aku ni baik..

aku mengaku aku jahat..
tapi aku tak suka kawan aku terikut perangai jahat aku evn aku tak tegah..

itu org tua2 kata,
yg baik dijadikan teladan..
yg buruk dijadikan sempadan..

5 comments:

Alan said...

ape ni.. dak jahat ke?? haha
kwn mudah dipengaruhi la kalau dia tak ada style mereka sendiri kan?
since they dun hv so mereka ikut shj
mungkin style kamu jadi kau popular so mereka ikut je...
jangan fikir banyak banyak la... biarlah kata mereka.
I am who I am
u R who u R
we stand wat we think
they follow if they like
he is not u
she is not me
IT will bless u all the time
hahahaha semua kata ganti nama dah keluar. i pun tak tau ape yg i mengarut, jangan ketawa sampai jatuh dari kerusi ye.. hahaha

rAmiZa.mY said...

@alan~
haha mana ada i popular, so need not to follow me la..hehe
sorry half way thru d comment i was laughing hard oredi =)

fatyn said...

hey, i found ur blog from a fren. well, ape yg aku bole kate kan di sini. xsemestynye gurl yang daring itu jahat. sebab aku lebih suka kawan dengan orang mcm ni. daripada perempuan yang bertudung yang hanya pandai mengata. well, its not hard to believe that im not so into judge org pakai tudung ni baik. the way we bring up ourselves is the most important here. not how people around thought that they think they know who u really are. =)

rAmiZa.mY said...

@ fatyn~
ey, thnx 4 reading =) gud to hear oppinion from others..
back to the bottom, it's how we bring ourselves with others kan? yg lain mau kata apa, biarkan je..
n again, nice knowing u =)

fatyn said...

hey hun. it's how they bringing up themselves into ours too. wink~. i'll link ur blog okay. =)

Fuh Habuk Fuhhhhh

Hellooooooo... Yesza, dah lama sangat tak blogging. Rindu? Yes! Tapi itulah, banyak masa digunakan untuk benda lain. Nak kata punyalah tak...