..aLphaBets beComes woRds becoMes phRases beComes seNtenCes beComeS wuT it Shud hAve saId..
Thursday, October 30, 2014
On time?
Saturday, October 18, 2014
Kepenatan
Duduk sendirian menghadap laut.
Bila tiada manusia berkeliaran..
Dan kau cuma mahu berhenti.
Berhenti jadi kuat.
Berhenti mencuba jadi kuat.
Berhenti berlakon menjadi kuat.
Tuesday, September 23, 2014
Kesedaran
Kau tau you will always fight for him.
Stand by him through thick and thin.
Through the joy and pain.
Kebanyakan ketika sama-sama susah.
Dan lelah tu datang bila kau sentiasa sedar;
He will never fight for you.
Yes, he will always be there but,
he will never fight for you.
He's ready to let you go when the time comes.
Tapi tu lah, realization yg dah lama kau realized.
Saturday, September 13, 2014
Tuesday, August 12, 2014
Frozen
So, I am sitting here in Sushi King, having my comfort food.
Well, I always have the tendency to eat(more to always actually) whenever I am depressed or after a bad conversation etc. (Hence to why I am getting fatter).
I am trying my hardest to please everybody. Parents, family, lilD, friends, employer, well, just everybody. Here we come to the point where I am just tired.
Cerita pasal lilD, we had arguments, during raya. Eh, Selamat Hari Raya by the way!
Ok, we had arguments, so since that I am trying my hardest not to be offended, to care, to feel, well, to be heartless in short. Kan, selalu ada masalah where I feel he thinks that I should be a robot without a heart so that I would stop getting hurt for stupid little things. So, that happened.
Sudahnya, he said I am being cold towards him. I don't think anything change, I am happy head over heels whenever I got to meet him. Just, I can't afford to feel anything, anymore to stop getting hurt.
I am trying to please him, to be heartless, so that we won't go to the same road of him accusing me to be upset for everything, when I am a human who has feelings.
So there you go, I guess heartless makes you cold.
Wednesday, July 9, 2014
#ramadan (bulan biru)
So, puasa tahun ni?
Macam biasa, minggu pertama mostly memang kat rumah je la melepet. Dah masuk second week ni berderet pula plan berbuka puasa ngan kawan2. Well, bila lagi nak jumpa kawan kan?
Tapi bersabar je la dengan duit mengalir macam air. Baru 2 minggu dapat gaji dah nak jatuh miskin dah T_T
Terasa lepas raya nak cari keje part time. Nak cari duit lebih, nak kumpul duit banyak dalam masa singkat. Hmm sedih betul bila terpaksa jadi hamba duit ni. Tapi nak buat cemana, banyak benda nak kena setelkan. Lagi lama lagi banyak nak kena bayar. Tu pun belum masuk mama da bunyi2 tanya taknak tuka kete ke oh dengan bila nak repair Kelisa -__-
Yelah, tau sendiri pakai pandai2 la repair. Bukan taknak, tapi ni gigih la ni kumpul duit nak repair kete. Banyak plan ngan duit yang simpan tu. Nak cat balik Kelisa, bayar hutang ngn lilD, setelkan credit card, belikan Rezza laptop. Semua nak. Tu tahan je nafsu bila terasa nak beli pape. Tak baik bazir, banyak lagi benda nak pakai duit. Hajatnya by umur 30, nak debt-free. Tapi macam tak kesampaian je? T_T
Tu bab financial. Bab hati? Entah lah. Haritu berasa hati lagi ngan LilD, which one of the reason kenapa aku terana nak cari part time job juga. Pedih kot bila dia ungkit pasal duit, pasal dia bukan kaya nak split everything (ye, ada juga benda lain dia cakap, dedua terasa, tapi yg ni senang sikit nak sembang). Terasa macam, dah 6 tahun you still think that I want your money? Haih. Makanya apa yg berhutang dengan dia hendaklah cepat dilangsaikan. Senang kot sentap benda2 camni.
Anyway, nak kembali fit. Awal2 sebelum puasa and minggu first puasa aritu da rajin jog, ni dah seminggu tak jog. Seram tengok badan sendiri. Lagi seram masa kat Melbourne haritu, ada tengok a TV programme called Embarrassing Fat Bodies. I don't wanna end up like that. Tu yang gigih gi jog. Gym dah bayar, tapi tak jejak lagi kaki ke sana. I really need a gym buddy camni, sebab segan nak pegi. Dulu kat FF ok je. Haih.
Oklah, dah abes ofis hour, and nak ke Solaris untuk iftar dengan ex-Patimas. Dari dulu lagi panggil iftar, tapi sejak ramai org dok kata yg sebut iftar ni poyo, terus elak. Padahal panggil dulu sebelum ramai org pakai, sekarang geng2 errr suka sebut arab2 punya perkataan ni. Takpelah, loh ko sek mu lah.
Toodles
Monday, June 9, 2014
Jawapan yang tak pernah ada
Dalam sebulan ni dah dua kali terasa.
Kadang2 bila good things (takdelah good sangat, maksud aku hubungan tiada pergolakan) go on for a long period of time, ada je perasaan yang nak tolong kacau.
Tapi tu lah, I am merely a human aku bagitau kat lilD. Sekuat mana aku usaha untuk be happy for him, aku tak boleh tipu yang aku pun ada perasaan juga, jadi masih boleh berkecil hati walaupun aku faham. Maka, tidak adil lah untuk tuduh aku tidak faham dan tamak. Itu sedih tahu tak?
Makanya dia akan selalu berbalik kepada, "remember the reason I wanted to end this last year?"
Sebenarnya bukan last year sahaja. Years before juga, almost every year. Sometimes it makes me wonder, if he wanted to get rid of me, he does not need to care about my feelings. He can leave, walk away as he pleases. Sebab dia tak rugi apa2, I am.
Hm. Sebenarnya aku dah tatau nak luah kat mana. Dulu selalu gak merapu kat twitter, tapi sekarang since he's on twitter as well, dia boleh tengok benda yg aku elak bagitau dia, elak utk bergaduh. So, rasanya lepas ni memang mengomel kat sini je lah kot? Sebab rasanya dia dah tak baca blog ni, for years.
Sebab hari tu lepas cuba untuk memahami keadaan dia, dah tentu aku kecik hati tapi taknak gitau dia sebab nanti gado. Dok membebel2 kat twitter tetiba dapat message kena marah.
Kesimpulannya pada dia, aku tak pernah rasa cukup with what I have. Aku tak pernah hargai his effort untuk puaskan hati semua orang. Ouch!
It hurts man! It hurts.
So, kesian bakal suami, kalau ada, sebab aku tak pernah rasa cukup. Well, my effort to understand people is never enough I guess. Aku tak pandai menghargai. Mungkin sebab tu Tuhan tak ketemukan jodoh aku. Sebab aku takkan mampu jadi seorang teman yang sempurna.
Hm.
Mengadu kat Ija, sambil gelak2 air mata pun ikot galak turun. Dia cakap, sampai bila aku nak tunggu?
Pemerhatian dia, masa aku sakit dia taktau pun lilD datang melawat aku, because he was busy (funny the fact that I always sick whenever he's busy/away).
Dia tanya, tak terasa ke Khairi sibuk call/message tanya nak teman gi klinik and Fariz siap datang bawak stok makanan (dan setengah dozen 100plus)? Sedangkan tu kawan. (Tapi lilD and I were never an item pun, kan ktorang ni undefined -_-)
Well, ouch!
Ok, dah panjang sangat. Nanti bosan. Aku kan suka bosankan orang. Haih
Fuh Habuk Fuhhhhh
Hellooooooo... Yesza, dah lama sangat tak blogging. Rindu? Yes! Tapi itulah, banyak masa digunakan untuk benda lain. Nak kata punyalah tak...
-
hm... x.. ak x kate ak baik nk menilai org.. sblom2 ne pn ak pnah ckp ak jahat kn.. tp ak mmg pantang org mengutuk kawan ak.. dan paling ak ...
-
well ag 20 minutes to midnite.. today av made me a year older ... feeling? nthla.. xda perasaan pn...bole dkatakn xda pape.. bt thnx pd sape...
-
mungkin, mungkin hati aku macam bola.. disepak ke sana sini sewenang-wenangnya.. sebab tu sakit. mungkin, mungkin aku macam patung, dimarah,...